در مورد شهر زیبای دنیزلی

شهردنیزلی پایتخت استان دنیزلی است و در دهه اخیر به دلیل تولید و صادرات پارچه، رشد اقتصادی زیادی داشته است. این شهر با داشتن چشمه های آب گرم پاموکاله و آب گرم قرمز رنگ در ۵ کیلومتری شمال پاموکاله، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شرایط آب و هوایی

شهر دنیزلی که درمنطقه دریای اژه کشور ترکیه قرار گرفته است و از این رو آب وهوای نقاط مختلف آن متفاوت می باشد. شهرهای دورتر از ساحل این منطقه، دارای آب و هوای خنک تر و بخش های مرتفع استان، که در بخش غربی آن واقع شده اند، دارای آب و هوای گرم تری هستند. با توجه به این که در این منطقه کوه ها عمود بر دریا قرار دارند، بادهایی که از سمت دریای اژه می وزند به سمت استان دنیزلی می آیند. از این رو این استان در معرض باد قرار گرفته است. در مورد آب و هوای شهر دنیزلی می توان گفت، این شهر دارای تابستانی گرم و زمستانی سرد می باشد. گاهی اوقات به دلیل بارش برف در اطراف شهر و در بخش های کوهستانی آن، هوای شهر بسیار سرد می گردد و در برخی سال ها نیز ممکن است بارش برف در بخش شهری نیز اتفاق بیفتد. اما بهار و تابستان در این شهر بارانی، گرم و ملایم می باشد.

تاریخ شهر زیبای دنیزلی :

اگر قصد دارید با وضعیت شهر دنیزلی ترکیه برای زندگی آشنا شوید، بهتر است که درمورد تاریخچه آن نیز اطلاع داشته باشید. قدمت شهر دنیزلی به دوران کالکولتیک باز می گردد. همچنین بسیاری از شهر های مهم یونانی و رومی باستان از جمله هیراپولیس ولائودیسه در نزدیکی این شهر قرار گرفته بودند.این شهر در دوره های تاریخی مختلف مرکز تمدن های مختلف بوده است. البته سابقه سکونت انسان ها در این منطقه به دوران ما قبل تاریخ بازمی گردد. دنیزلی پس از سکونت ترک ها به رسمیت شناخته شد. همچنین خوب است بدانید که ساکنان لائودیسه در دوره سلجوقیان در این شهر سکونت داشته اند.

جمعیت وفرهنگ شهر دنیزلی :

شهر زیبای دنیزلی درحدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.واغلب مردم این شهرمسلمان هستند. تمامی مسلمانان در کشور ترکیه چه شیعه و چه سنی در صلح و آرامش کامل در کنار هم دیگر زندگی خوبی دارند. زبان گفتاری تمامی مردم در این شهرترکی استانبولی است و حکومت آن همچون سایر شهرهای کشور ترکیه، حکومت مرکزی واز نوع پارلمانی دموکراتیک است .در صدر سیاست حاکم موجود رئیس جمهور قرار دارد و پس از آن نخست وزیر موظف بر کارهای اجرایی دارد. حکومت هایی که ازنوع پارلمانی دموکراتیک هستند، دارای سه قوه اصلی مقننه، مجریه و قضایی می باشند