در مورد شهر تاریخی قونیه

یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه شهر قونیه است که جاذبه های گردشگری زیادی برای ایرانیان دارد و به دلیل وجود آرامگاه مولانا در این شهر، هر ساله افراد بیشماری ازایران به قونیه سفرمی ‌کنند . باید توجه داشت که در جهان شهرهای بسیاری آبادی و ویران شده‌اند، اما تنها قونیه است که پرسیوس پسر ژوپیتر، خدای یونانیان، برای حفظش جنگید و قونیه جز معدود شهرهایی است که بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. در میان شهرهای سراسر جهان تنها قونیه میزبان جسم، روح و اندیشه‌های بلند مولانا بوده و مولانا آن را به عنوان شهر مورد علاقه خود در شعرهایش نامیده است.اما جاذبه های گردشگری قونیه فراوان دیگری هم دارد که در این مجله آهنگ پرواز به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت .

دلایل سفر به شهر قونیه :

شهر تاریخی قونیه یکی از دیدنی ‌ترین شهرهای کشور ترکیه میباشد که دراین مطلب قصد داریم تا به بررسی دلایل جذابیت این شهر و جاذبه های گردشگری قونیه برای توریست‌ها و گردشگران ایرانی و خارجی بپردازیم. اصلی‌ترین دلایل جذابیت شهر قونیه برای ایرانی‌ها، قرارگیری آرامگاه مولانا در آن است. اما اگر نگاهی جزئی ‌تر به این شهر داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این شهر تاریخی، جاذبه‌های گردشگری به مراتب بیشتری دارد و می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسبی برای سفربه این مکان‌های تاریخی باشد.

درباره مسافت قونیه با شهرهای ترکیه :

قونیه به عنوان مرکز استانی با همین نام که به پایتخت ترکیه نزدیک است و تا آنکارا حدود ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد، اما فاصله‌اش تا استانبول به مراتب بیشتر است. به همین دلیل به سختی می‌توانید در سفر خود به استانبول، قونیه را هم به صورت همزمان مسافرت بکنید ، اما می‌توانید در سفر به آنکارا همزمان از شهر قونیه هم دیدن فرمایید